Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fire
Har en 245 -90 som jag måste byta luftmassemätare på.
Med kabel isatt i luftmassemätaren går den ojämt på tomgång och är orkeslös när man ska köra. När jag tar bort kabeln går den jämnt på tomgång och går som ett skållat ollon när man kör. Borde vara luftmassemätaren då eller? Kan man köra utan kabel tills man fixat en ny mätare eller tar något skada av det? Lamba lampan lyser nu men det beror nog på mätaren är ur funktion.
På mekonomen finns 2 st att välja mellan Bosch som ersätter 028212016 och Scan-Tech som ersätter 0280212016.
Bosch är utbytes men inte Scan-Tech. Priset på Bosch är 2145:- och på Scan-Tech är 1395:-.
Frågan är vilken man ska köpa. Har aldrig hört talas om Scan-Tech, är deras kvalite likvärdig?
av Fire
Köpte en Bosch på Mekonomen. Scan-Tech fanns inte på hyllan och enligt dom så var det lite mer reklamationer på dom. Bosch var utan reklamationer. Det var 3 års garanti på båda modellerna. Jag var ute efter driftsäkerhet så det fick bli en Bosch även om det var dyrare. Ett tips jag fick var att vara noga med luftfilterbytena.
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]