Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

lyser samtidigt. Utanpå ser allt normalt ut oavsett vad jag blinkar med/åt för håll inne i bilen. Men om jag blinkar vänster så lyser både vänstra pilen och varningsblinkers.

Jag tänker att det kan vara den svarta kontakten till vänster om rattstången (som täcks av kåpan) som innehåller ett antal sladdar. Den har blivit lite smält av jordsladden till tutan (va? är inte det konstigt) och kanske har jag fåt en kortslutning där. Jag har inte kunnat finna en kontakt som ser likadan ut någonstans ännu så jag tänkte att jag kunde dra ut ett eller två par ur den där kontakten och sätta ihop dem utanför med såna där isolerade små rörkontakter.

Ett annat alternativ är att jag satt någon sladd fel på brytaren till varningsblinkersarna. Har nyligen rivit hela instrumentbrädan å allt för att fixa torkarmotor och torkarlänkage. När jag monterade tillbaka alltihopa fungerade blinkersarna inte alls förrän sladdarna till varningsblinkers satt på plats. Skall det vara så?

Tutan funkar inte heller men min bekant (en man) påstår att han hörde knäppningar från reläet när jag tryckte på tutan. Själv hörde jag bara mina tryckningar. Har köpt en tuta som jag skall montera dit istället för det som sitter där. Men om det ändå inte funkar, var sitter då reläet?

Bilen har fått stå under flera år hos den tidigare ägaren så jag undrar om råttisar har gnagt lite här och där? Kanske borde jag dra nytt?

//Anette

Ägare till pinglan, en Volvo 343511 combi med 1.4 B14. 4S (vet icke vad detta betyder, 1,4 liter å 4 cyl?). :oops: är inte så duktig än
Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en Me[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]