Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wildzuria
Bil är Volvo 240 -89 motor b200f
Bil avstängning när jag körde den. Nu startar inte. Säkringarna intakt. Det kommer att finnas en gnista, och om man sätter in stick hålet med en spruta bensin löften, men startar inte. Felkod inte ger alls, inte ens 1-1-1 (inget fel). Bränslepump startar inte som startade. Men om du börjar bränslepump "manuellt" realay, inte starta.
Jag läste på nätet att denna typ ECU (0280000561) har den typiska fel bränslepumpens drivtransistor misslyckande. Jag byter ECU, ingen effekt. Vad du bör försöka nästa?
Användarvisningsbild
av Slagmark
Tung Google Translate!

Låter mer som ett elfel än någonting annat, i och med att felkodsläsaren inte lyser alls. Att bränslepumpen inte går tyder ännu mer på att elektriciteten felar. Hur menar du starta relä (relay) manuellt? Om det klickar vid tändning har ju åtminstone det ström, hur ser säkringschemat ut på 89:an? :)
av errim
Hej! Välkommen till forumet!

Bra att det löste sig. Det var alltså bränslereläet som var trasigt. Det heter egentligen systemreläet eftersom det styr hela motorn alltså både tändning och bränsleinsprutningen (pumparna).
Vilket land bor du i? Verkar vara översatt från engelska? Om du kan så skriv gärna på engelska så tror jag det blir lättare att förstå.

Vänliga hälsningar
Bengt
Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]

Testa när du är ute och kör att sv&[…]

Funderar på en c70 som hobbybil, vill I s&ar[…]