Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av micke1965
#75930
sockeln till bränslereläet är bränd och byglad utan reläet (mekanisk insprutning )hur vet jag vart kablarna går om jag vill sätta dit ett relä och undvika en ny kortslutning som jag förmodar att den tidigare ägaren haft.(bilen funkar men vid en olycka slår den ju inte ifrån bränslet)finns ju också flera färger på reläer,vad är skillnaden?jag har 240 reparationshandbok men är oduglig på att läsa elschema
Användarvisningsbild
av Sparkz
#75952
Grönt relä till E-motor (mekanskt sprut), startar pumpen när det får pulser från tändspolen.

Vitt relä till F-motorn, styrenheten jordar relät.


Årsmodell och motor?
av micke1965
#75964
det finns ju även gula,röda och sockeln jag fåt tag på sitter det ett svart relä på.årsmodell vet jag inte eftersom det är en 75:ans volvo original rallybil som byggts om B 23 e motor och elhärva
Användarvisningsbild
av Hilmer
#76032
87= Gul/röd -- Bränslepump + tankpump via säkring nr.5
87b= Blå -- Tillsatsluftslid
30= Röd -- säkring nr.7
31= Svart -- Jord
31b= Vit/Röd -- Tändspole
15= Blå/Röd -- Säkring nr.13


Grönt, Rött eller Svart relä gäller på k-jet
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]