- ons 26 okt 2016, 20:01
Renoverat min första motor och var idag dags för uppstart. Vred om tändningen men märkte då att det rinner bensin rakt ur ena förgasaren. Då det är en folkracebil så finns inget luftfilter men om detta funnits så hade det blivit blött. Vid motorrenoveringen har jag inte rört förgasarna utan lät dem sitta kvar på insuget som jag skruvade av. Självklart fick jag ju koppla loss några slangar men de ska vara på rätt plats igen. Fick tips av en kompis att kolla membranet vilket verkar vara fritt från sprickor. Det jag la märke till när kolven var i luften var att nålen var stum. Ska det vara så? Kan inte förgasare så bra.
Förstår inte hur detta kan ske utan att man pillar på dem, funkade perfekt innan de togs av.
Är puerburg förgasare och bensinen finner ut efter ca 3 sekunder efter att tändningen slagits på.
Vad kan detta bero på???
Förstår inte hur detta kan ske utan att man pillar på dem, funkade perfekt innan de togs av.
Är puerburg förgasare och bensinen finner ut efter ca 3 sekunder efter att tändningen slagits på.
Vad kan detta bero på???