Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vix
Ska byta mina skrikande kilremmar (alla 3). Vet dock ej vilken längd jag ska ha. Det finns tre längder att välja på i Biltemas sortiment till min bil.
Någon som minns? Kan inte utläsas på de gamla då de är just väldigt gamla och spruckna.
Mvh
Användarvisningsbild
av frasse4
Ta ett snöre lägg på kilremmen ett varv, sedan mäter du bara hur långt snöret är och jämför med Biltemas längder.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag har haft svårigheter att hitta kilremmar av rätt längd på Biltema så jag föredrar att köpa dom på Volvo.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Problemet med Mekonomen är dock att dom ibland är dyrare än Volvo.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Vix
Tack för tipsen. Får se var jag köper. Spände dem lite tillsvidare. Tänkte mest om nån kunde rätt remlängd i huvudet.
MVH.
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Minns jag rätt så har remmarna till generatorn måtten 9,5x918 och remmen till servopumpen har nog 9,5x940 då. Det sista är jag inte helt hundra på dock.
Användarvisningsbild
av Vix
FyoDisco skrev:Minns jag rätt så har remmarna till generatorn måtten 9,5x918 och remmen till servopumpen har nog 9,5x940 då. Det sista är jag inte helt hundra på dock.
Perfekt, tack.
Användarvisningsbild
av Vix
robinb3rgsten skrev:De förutsätter ju att ni har samma motor o allt sitter på samma ställe
Det är klart. Utgick från att han menade sin GL från 88-b och det borde väl vara samma b230f med generatorn på höger sida? Det såg likadant ut på min GL från 88-a.

Men för alla behörigheter gäll[…]

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]

Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]