Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
Har nödmonterat 2 puckar på höger sida eftersom fästet va så slut att kardan slog i tuneln hela tiden. Undrar då om det är skadligt för motorn eller andra komponenter? Kör sparsamt under tiden jag väntar på delar.

Å herre jösses vad det vibrerar i bilen från motorn...
av Rådlös
Motorkuddarna är nog i första hand avsedda för din komfort och bilen i övrigt. Tanken är att du skall slippa känna vibrationerna. Jag vet en avlägsen bekant som hade trubbel med avgassystemen på sin bil (tyskt folkfabrikat). Han bytte avgassystem ett par gånger i tät följd, men det hjälpte inte. Till slut upptäckte han att motorkuddarna var slut. När han bytte dom höll också avgassystemen.

Det finns fordon som inte har motorkuddar, dom flesta traktorer. Men där kan det vibrera och låta tämligen outhärdligt om detaljer inte är fastskruvade ordentligt eller på stora plåtytor, t.ex taket på hytten i en traktor.
Användarvisningsbild
av Frrla
jo jag har nog lämnat bilen tills vidare ifall jag tyckt att det inte skulle kunna gå. men man blir ju alltid lite fundersam eftersom det nästan känns som man ska göra på sig efter ett tag, med tanke på hur extremt mycket de "skakar".. ;)

kommer aldrig sätta stumt på en bil igen iaf. inte ens på en isbil eller nått liknande. i längden får man nog blåsor på händerna och tarmproblem (R)

Men för alla behörigheter gäller[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]