- ons 21 okt 2015, 22:38
#1014172
Hade tänk hålla mig sysselsatt med ett projekt i vinter. Det jag tänkte göra då är att konvertera min b230f som ligger å skräpar till förgasarturbo som går på E85. Tanken är att jag ska bygga eget grenrör samt downpipe, tänkte även ha dubbla förgasare med hemfabrikerat insug.
Ideen bakom dubbla förgasare var den att med E85 behövs nånstans runt 40% mer bränsle (enligt det jag har läst) och om jag då också har turbo så behöver jag kanske inte bestycka om förgasarna(beroende på laddtryck), är jag helt ute å cyklar med denna tanke eller finns det nått förnuft i den?
Tänkte ta original bränslepump från en 240 insprutare med en progressiv BTR som styrs av laddtrycket.
Nu vill jag gärna ha era tankar om detta! Ge förslag på vilken turbo som skulle funka och förslag på förgasare. Kammar som skulle funka bra är också av intresse. Om ni har några funderingar om hur i helvete jag tänkt, fråga bara! :D
Har tänkt spendera så lite pengar som möjlig så Garret t28 och Weber är utom räckhåll. :)
Ideen bakom dubbla förgasare var den att med E85 behövs nånstans runt 40% mer bränsle (enligt det jag har läst) och om jag då också har turbo så behöver jag kanske inte bestycka om förgasarna(beroende på laddtryck), är jag helt ute å cyklar med denna tanke eller finns det nått förnuft i den?
Tänkte ta original bränslepump från en 240 insprutare med en progressiv BTR som styrs av laddtrycket.
Nu vill jag gärna ha era tankar om detta! Ge förslag på vilken turbo som skulle funka och förslag på förgasare. Kammar som skulle funka bra är också av intresse. Om ni har några funderingar om hur i helvete jag tänkt, fråga bara! :D
Har tänkt spendera så lite pengar som möjlig så Garret t28 och Weber är utom räckhåll. :)
- By Nizzehult