Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av prototypen
Två inlägg från en ny medlem som varken kommer in i bilen eller får upp rattlåset!! SAMTIDIGT!!! Och vill ha hjälp.

Själv med mer än 20 års erfarenhet som eftermarknads/garantiansvarig på nämda bilfabrikat har jag inte träffat någon med motsvarande otur!!!

Klantigt !!!§
Nån som har ett bra tips om hur jag kommer in i bilen utan att sabba för mycket. Jag har inga reservnycklar

Rattlås i "Baklås"
Sen, när jag ska iväg så döm om min förvåning när det inte gick att vrida på ratten !!!
Användarvisningsbild
av Dobermann
På nummer 1 så svarar vi gale
På nummer 2 så svarar vi muskler
..........
nädå konstigt är det, håller med dig
EDIT:
trode det var vi i 5:an...
Användarvisningsbild
av Caffis
Alla delar i ett lås mår jätte bra av att få lite fett av ett bra märke i bland,om man märker att det går lite trögt-: Smörj ,Vapenfett i dörrlåset ,tändnigslås osv...sen har man inga problem den vintern... :wink:
av rtunell
Det är mig det gäller ! Ratt låset hade packat. Efter nedmontering så vände jag upp och ner på låset och diverse små trasiga metallbitar ramlade ut.
Jag var glad över att det inte hände under färd. Jag hade använr bilen samma dag som rattlåset pajade.

Nu fungerar allt OK, dock utan låsfunktion. Jag tog bort själva låspinnen.

Roger

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]