- fre 07 aug 2015, 14:16
Hej, nu på forumet. Försökte söka efter lite info om 240 med VW Dieseln men hittade inte riktigt nåt jag hade användning av.
Ja ska köpa en snart och tänkte höra om erfarenheter kring vad man ska kolla på en sån bil och motor.
Kamremsbyten är väl en, kollade lite på andra ställen och det stod att den ska bytas varje 100000KM, stämmer det? Sen var det nåt om ventiljustering som behövde göras oftare, nån som kan beskriva hur stort jobb det är och vilka specialverktyg som behövs, har skruvat en del så det borde jag klara av.
Det jag tänkt på är väl att se till förutom interiör / exteriör /rost / all elektornik etc:
-att den startar bra,
-Tempen går upp och håller sig där
-värmepaketet fungerar
-kolla kylvätskan / oljan
- provköra alla växlar för o kolla slirande koppling - vibrationer - missljud
Har nog säker glömt en massa, men vore tacksam för fler tips.
Leif
Ja ska köpa en snart och tänkte höra om erfarenheter kring vad man ska kolla på en sån bil och motor.
Kamremsbyten är väl en, kollade lite på andra ställen och det stod att den ska bytas varje 100000KM, stämmer det? Sen var det nåt om ventiljustering som behövde göras oftare, nån som kan beskriva hur stort jobb det är och vilka specialverktyg som behövs, har skruvat en del så det borde jag klara av.
Det jag tänkt på är väl att se till förutom interiör / exteriör /rost / all elektornik etc:
-att den startar bra,
-Tempen går upp och håller sig där
-värmepaketet fungerar
-kolla kylvätskan / oljan
- provköra alla växlar för o kolla slirande koppling - vibrationer - missljud
Har nog säker glömt en massa, men vore tacksam för fler tips.
Leif