Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ahlgren88
Hej.

Precis köpt mig en Volvo 340 som inte gått alltför långt, MEN
framrutan är det som luftbubblor i .

Det ser ut som om det är regndroppar.
Är det någon som varit med om detta? Eller tror ni det skulle gå igenom besiktningen ?

Jag vet inte om det endast är stenskott dem slår ner på?

Tacksam för svar
av rid54
Det kan nog inte vara så mycket annat än att det finns "hål" i lamineringen ("bubblor i plastskiktet" om man så vill). Vet ej hur det bedöms vid besiktning, men störande saker i siktfältet brukar nog bli nedslag om de är tillräckligt påtagliga. Det är ju så med stenskott också, det får inte störa sikten ut genom vindrutan framför föraren.
rid54 skrev:Det kan nog inte vara så mycket annat än att det finns "hål" i lamineringen ("bubblor i plastskiktet" om man så vill). Vet ej hur det bedöms vid besiktning, men störande saker i siktfältet brukar nog bli nedslag om de är tillräckligt påtagliga. Det är ju så med stenskott också, det får inte störa sikten ut genom vindrutan framför föraren.

Precis. Det är som du säger som bubblor "emellan" rrutan.

Undrar om det skulle kunna gå att typ borra för att få ut dem?
rid54 skrev:Tror inte glaset tål att borras i och det lär ju knappast bli bättre sikt... Om du får nedslag är det nog bara byte som gäller.

Kanske är så.
men tänkte bara ha bilen som vinterpulka, så ett byteav ruta lär kkosta mer än vad bilen är värd.

Konsumentköplagen ger dig bara rätt att […]

MartinS V60 D4 R-Design

Bra styr du har på knarren och att du kan fi[…]

Gasspjäll och limp-mode

Jag har en Volvo V70 1999 GLT. För ett tag se[…]

Är vissa färger värre än and[…]