Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Samot84
Hejsan jag ska hjälpa en kompis att byta kylare då den gjort sitt men jag har ingen koll på vilka kylare som passar så jag undrar vilka kylare som passar en Volvo 360 års 1988 ?

tacksam för svar

Mvh Tomas
av Rådlös
Jag har inget rakt svar, men i alla sådana här frågor är det så här: Gå in på en reservdelsfirmas sida eller katalog. Leta upp den aktuella detaljen till den bilen det gäller. Notera katalog- eller detaljnummer. Sök sedan samma detalj på andra tänkbara modeller. Om numret är detsamma, så passar dom. Detta förutsätter att man söker i samma firma - katalog.
av Samot84
Tackar för ditt svar :) jag har kanske en kylare på gång (beg) men han vet inte exakt vilken års modell kylaren är ifrån finns det något man kan gå efter tex mått på kylaren eller något annat som kan säkerhetställa att den passar? :)
av Samot84
Ingen som vet med säkerhet vilka kylare som passar 360? har fått höra att kylare passar från 240/740/940 stämmer verkligen det ? Har en arbetskamrat som hade en kylare från 740 -88 som jag kunde ta för en hundrig om den nu passade? eller så får jag åka och hämta en kylare från en 360 okänd års modell en resa på 10 mil sammanlagt så skulle vara otroligt tacksamt om någon kunde svara om vilka kylare som passar

Mvh Tomas

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]