Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frungen
Hejsan, kopplade in två extra högtalare till bilen häromdan, nu fungerar inte Kassetspelaren (har en kassetadapter) har kollat flera gånger om det är en kabel som har åkt ur men hittar ingenting alls, har dessutom köpt en ny kassetadapter för jag trodde den gamla hade gett upp. när man stoppar in kassetten så slåt stereon om till kassetband, men det kommer inte ett ljud från högtalarna... Nåhom som vet vad felet kan vara? någon som vet vilken färg kablarna till kassettspelaren har? väldigt tacksam för hjälp // Frungen
av Frungen
jajamen, tänkte du att den får för lite ström? det är ju trots allt en gamal stero som nu driver 4 högtalare, men det är ungefär samma högtalare som orginal som jag kopplade in, har blivit nån gång att ljudet från dom nya högtalarna har sänkts en snabbis men sedan har ljudet kommit tillbaka som vanligt

Mvh
Användarvisningsbild
av vetten
Har du testat att köra med dom två som är orginal enbart men två extrahögtalare borde inte göra någon skilnad. Finns det inte utgångar för flera högtalare på radion? Har haft flera olika bilar av 400-serien med orginalstereo som alla haft flera utgångar.
Kom ihåg att om du kopplar ihop med dom andra högtalarna så ska dom kopplas paralelt.
Användarvisningsbild
av Frrla
Är du säker att stereon har + - konstant + (normalt gul kabel) och jord (ofta genom antennkabel).
Mät gärna antennkabeln så den har kontakt. Den brukar normalt ärja/rosta mot karossen där den kommer ut genom skärmen eller så har de separat jordning i närheten. Alternativt att stereon har jordning där den är fastskruvad.

Det kan se olika ut men det är vad jag kan komma på. Om inte så prova enheten i annan bil eller löst på en bänk. Eller så provar du med en annan stereo i din bil.

min gissning att stereon är trasig. Har själv haft snarlika bekymmer med defekta cd spelare.

Ok så du menar att du vid ett par tillfä[…]

Frugan tog BE efter att jag mådde lite risig[…]

Yttre dörrlister lossnat

Det är förstås inte clipsen som ko[…]

Ja, fast förbrukningen av AdBlue verkar ö[…]