Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av goofyy
#4181
Undrar om det är nån som vet hur man bär sig åt för att byta kupéfläkten på en 240-88. :shock:
Jag antar att den som sitter där har brunnit då det luktar bränt i kupén och det inte blåser.

Varför ska detta nödvändigt hända just när det snöar ute?
- Immar som f-n!
Användarvisningsbild
av VOLVO$MAN
#4186
Tjenare bytte på min 240 -86 för nån månad sen!! Kan ju säga direkt att om du inte gillar att skruva bör du lämna bort jobbet!! Till att börja med skall att mitt konsol bort där fläkt reglage och stolpar och allt bort sen får du plocka bort en del av stag på passargerar sidan och sen skruva loss själva fläkt paketet samt lossa vakkum slangar osv.. Massa skruvar och mycke att plocka ner!! När du väl har fått ut fläkt paketet ska du plocka isär det och byta ut motorn köp ny istället för beg för chansen är att samma sak händer igen och det vill han inte göra om tro mig!! Sen är det bara att skruva tillbaka allt som de satt!! OBS köp volvo 240:is handbok på ex biltema underlättar en del!! Lycka till
Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
#4207
Ja fy f*n vilket hästjobb du har framför dej...sist jag bytte fläkt på en 240 så blev jag så in i he****e skogstokig så du kan inte ana :evil: :evil: ..
Tacka vet jag 740...vad enkelt det är :D :D
Användarvisningsbild
av VOLVO$MAN
#4209
Jo det är sant men lägg till att motorn kostar minst dubbelt så mycke som till 240 så går det nog jämt ut!!
Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
#4210
Va bra att jag har en reservfläkt i källaren då :D ...dessutom raggade jag fram en bättre beg. på skroten för några hundringar så det blev inte så blodigt ändå när jag bytte :D
Reservfläkten i källaren kommer från en slakt :D
Användarvisningsbild
av goofyy
#4229
Hmm... Funderar allvarligt på att lägga den i malpåse till sommaren, när man kan skruva och lyssna på fågelkvitter mellan dem förmodade svordomarna. Frun får helt enkelt åka buss ett tag!

Tack för svaren iaf.

-------------------------------------------------------

Det man inte gör i dag, slipper man göra om i morgon!

Har en S60 D5 årsmodell 2012. Bränslem&[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

När du har den extra justerskruven monterat […]

röd diesel

Isak Nu är det nog skillnad på hur RME[…]

... Om du trycker på "details" s&a[…]