Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan.
Jag jobbar som rekvisitör på en tv-serie som ska visas på SVT. Vi har tidigare gjort en säsong av serien där vi hade med en röd 245 och vi behöver en likadan nu igen.
Vi ska filma i Norrtälje området och sedan uppe i Luleå, då vi ska transportera alla vår karaktärs-bilar upp till Luleå. (Dvs vi ska inte köra dem upp, utan ha dem på transport) Vi kommer sedan transportera ner dem och vi lämnar självklart tillbaka bilen i samma skick som när vi hyrde den av er.

Så jag letar efter en sådan bil att hyra under en längre period. Perioden är ungefär från den 12februari till slutet av maj.
Maila mig om ni har några frågor , och om ni är intresserade kan vi prata mer om hyra osv då. Vi skriver såklart ett avtal som båda parterna känner sig trygga med.
Tack!
Är det en serie som ska utspela sig att va ifrån från 80/90 talet? Varför ingen nyare bil annars?
simonhalmstad skrev:Är det en serie som ska utspela sig att va ifrån från 80/90 talet? Varför ingen nyare bil annars?
För att vi redan filmat en säsong och det ska vara samma bil och samma ägare. Serien utspelar sig på 2010talet
Om det nu ska va samma bil och samma ägare som tidigare då borde ni ringa upp den han som hade bilen tidigare, eller om ni har slarvat bort personen, så kan ni söka på reg nummret exempelvis på transportstyrelsens hemsida och se vem som äger bilen. Blir nog rätt svårt att hitta samma ägare till bilen på detta forum...

Förövrigt tycker jag det är väldigt löjligt att använda en 245 som familjebil när serien utspelar sig på 10 talet... är inte många familjer som åker runt i det nuförtiden.
simonhalmstad skrev:Om det nu ska va samma bil och samma ägare som tidigare då borde ni ringa upp den han som hade bilen tidigare, eller om ni har slarvat bort personen, så kan ni söka på reg nummret exempelvis på transportstyrelsens hemsida och se vem som äger bilen. Blir nog rätt svårt att hitta samma ägare till bilen på detta forum...

Förövrigt tycker jag det är väldigt löjligt att använda en 245 som familjebil när serien utspelar sig på 10 talet... är inte många familjer som åker runt i det nuförtiden.
Jag letar inte efter samma ägare. Jag letar efter en likadan bil.
Den förra ägaren har skrotat bilen och därför behöver vi en likadan.
Ibland inom film så använder vi äldre bilar för att vissa vilken sorts karaktär ägaren är. Det är ingen som säger att det är en familj som åker omkring med den.
Men tack för tipsen.
Det finns ett fåtal röda 245:or på ute på blocket man kanske kan testa att höra av sig till någon av dom.

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=vo ... &l=0&md=th

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]