Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av seven01
Hej

Tänkte kolla om någon vet vad som kan vara fel. Jag har en volvo 480 91a som började med att batteriet var urladdat en morgon. Kag laddade upp det med samma sak hände igen efter ett tag. Skaffade då etr nytt batteri men samma sak igen. Misstänkte då generatorn. Men innan jag hann testa om den laddade batteriet så stannade bilen på väg hem, och vägrade starta efter det.

Jag har kollat reläerna bakom handskfacket men finns igen ström där fast batteriet är uppladdat. Kollade även tändstiften men ingen gnista alls där.

Någon som har nån idé?
Användarvisningsbild
av vetten
Kolla om du har några felkoder det kan du göra i den lilla dosan som sitter på vänster stötfångartorn på vänster sida under huven Hur du gör och felkoder hittar du på svenska480klubbens hemsida.
av seven01
vetten skrev:Kolla om du har några felkoder det kan du göra i den lilla dosan som sitter på vänster stötfångartorn på vänster sida under huven Hur du gör och felkoder hittar du på svenska480klubbens hemsida.
Har inte lyckats hitta någon lista på felkoder. Du vet möjligtvis inte hur jag hittar en sådan?
Användarvisningsbild
av vetten
Var in och kollade men dom har tydligen tagit bort den! Sydn för den fanns förut men du kan ju alltid ställa en fråga där så kanske dom lägger upp den.
Användarvisningsbild
av vetten
Har du laddat upp batteriet igen? Sen kolla alla jordpunkter till motorn dom brukar kunna bli rätt fula av oxid kolla även alla kontaktstycken som du kan hitta under huven brukar kunna bli oxid i dom också på den här bilmodellen, rengör och sätt ihop.
Mittenkolet i fördelaren kan ibland bli nednött och fastna i intryckt läge så att det inte blir någon kontakt.
När du får igång bilen kolla att generatorn laddar 14volt inte mindre.

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]

Vibration på höger sida

Jag ska syna dem och se om jag upptäcker n&ar[…]

Vänster bakfälg blir varm

Hej, jag har nu fått tillbaks ett problem me[…]

Volvo on call och GSM

Det där med 2025 stod i artikeln länkad […]