- tis 04 nov 2014, 22:55
#914846
motorn har gått 17 000 mil varav 20 mil senaste 6 åren (GLT -84). har inte byts någon olja eller kylarvatten på jag vet inte hur länge. kan detta vara skäl nog för toppackningen att börja läcka?
I vilket fall så har jag inte kört den speciellt hårt och imorse när den startade så gick den ca 1 km innan den började hacka och gå illa. sen gav den upp och stannade på 30 sträcka. efter någon minut igen så startade den och gick bra någon minut igen innan den började krångla. körde sista biten hem ca 2 kilometer.
exp kärlet var tomt men det fanns lite vatten kvar i övre slangen.
den vart aldrig överhettad enligt mätaren och med tanke på hur lite den kördes så tror jag inte den han bli så varm.
har tagit loss toppen nu och det såg inte bra ut någonstans. efter rengöring och noga ögonkontrollmätning ser allt bra ut.
räcker det att byta packningen eller måste man plana den nu? slipper helst om man säger så..
I vilket fall så har jag inte kört den speciellt hårt och imorse när den startade så gick den ca 1 km innan den började hacka och gå illa. sen gav den upp och stannade på 30 sträcka. efter någon minut igen så startade den och gick bra någon minut igen innan den började krångla. körde sista biten hem ca 2 kilometer.
exp kärlet var tomt men det fanns lite vatten kvar i övre slangen.
den vart aldrig överhettad enligt mätaren och med tanke på hur lite den kördes så tror jag inte den han bli så varm.
har tagit loss toppen nu och det såg inte bra ut någonstans. efter rengöring och noga ögonkontrollmätning ser allt bra ut.
räcker det att byta packningen eller måste man plana den nu? slipper helst om man säger så..
Volvo = Vi Orsakar Landets Värsta Orgasmer
http://www.youtube.com/watch?v=sng14AfA7b8
Får by får withö åverdrive!
http://www.youtube.com/watch?v=sng14AfA7b8
Får by får withö åverdrive!