- tis 28 okt 2014, 10:18
Plötsligt kunde jag ej växla, fick inte i en växel... kändes som att kopplingen ej tog, (men gick väldigt lätt att trycka ner... lättare än vanligt, om jag inte minns fel) och växlarna gick då ej att få i.. Men om jag stängde av motorn tog kopplingen och det fungerade bra att växla.. Provade då att starta och stänga av motorn några gånger, och gick igenom växlarna avstängd och med motorn igång. Fungerade då bara när motorn var avstängd, som tidigare. Förutom 4:an och 2:an var hyfsat lätta att få i när motorn var igång. Annars slirade och väsnades varje växel... Hade typiskt nog lite soppa i bilen.. passade på att tanka som bara var några 100m bort, åkte dit på 2:an. Några minuter senare, efter några samtal så satte jag mig i bilen igen. Då fungerade allt bra igen... körde några kvarter... sen hem.
PS. Har tyckt att att backen har slirat lite, lite, lite, men väldigt sällan förut, nu när jag tänker på det. Men kanske inte kopplat ur ordentligt.
Någon som har någon ide om vad detta kan vara för fel? och HUR kunde det rätta till sig.
Volvo GLT = Volvon (verkar) Göra Lagningen Tsjälv....
PS. Har tyckt att att backen har slirat lite, lite, lite, men väldigt sällan förut, nu när jag tänker på det. Men kanske inte kopplat ur ordentligt.
Någon som har någon ide om vad detta kan vara för fel? och HUR kunde det rätta till sig.
Volvo GLT = Volvon (verkar) Göra Lagningen Tsjälv....