Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Darklady
?:-/ Hej. igår startade jag upp gamla damen efter 1 år i stillhet. hon är fullproppad med Hi-Tec. såsom brytarspetsar å förgasare. efter lite soppa så starta ho snällt ågick fint, tills jag gasa på, då blev det dova smällar Typ förgasarsmällar. Varför detta. ?? ho är en 244GL -79a med B21 maskin.Made in Kalmar :D Hej är det någon som vet? Och hur åtgärdar man detta. Verkar som den får för lite sopp..
av Rådlös
Baktändning har alltid i min värld berott på felställd tändning. Men det finns kanske fler världar? "Ombud" för dessa, presentera dom här.
Användarvisningsbild
av lennarte
Darklady skrev:verkar som den köver sig,för lite sopp?
Det kan "smälla" av bränslebrist också, men det smäller inte så högt som avgassmällar. Dra i choken så blir det bättre. Det är säkert beroende på att den har stått. Häll i några liter (20%) E85 så blir det säkert bra. Sätt gärna ett enkelt bränslefilter mellan Bränslepumpen och förgasaren.

Mvh
Lennart
av Darklady
Hej Lennart. Jag tror du har rätt. har hällt på 4 l sopp å en flaska k-doja.Ja hon går ok med lite choke. Har satt in filter. fundera på att byta insug å förg. till en stående Weber 2 ports.Men dom har väl gått till Folkrace. Om man vill ge henne mera sopp .finns det någon justering under förg. Thomas. :D
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
vilken fugge su eller stromberg?.
gick hon bra när du ställde undan henne?.

du har kollat så att det inte drar tjuvluft mellan insug o topp
samt mellan fugge o insug trasig vaccum slang till broms servot brukar med göra så att spisen får för lite sopp.
liten hål/spricka i mebranet om du har stromberg.

hasse.
av Darklady
Hello. Plockade isär förgasaren å kolla gummit. såg helt å fint ut, Men skall sätta dit ett nytt, när det kommer.Det börjar bli svårt att hitta grejor till dessa nu. SAAB Har visst samma förg.Jag undrar hur man kan öka bränslet. Sitter det någon skruv under? :oops:

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]

Vibration på höger sida

Jag ska syna dem och se om jag upptäcker n&ar[…]

Vänster bakfälg blir varm

Hej, jag har nu fått tillbaks ett problem me[…]

Volvo on call och GSM

Det där med 2025 stod i artikeln länkad […]