Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mercury-50
Hej1

Har en 240 Gl 1988. Märkte att pumpen inte fungerade i tanken bak. Kabeln hade rostat sönder. 3st kablar går i denna kontakt En grå en brun en svart.
Lossade armaturen efter mycket krångel "rost" tittade då på kontakten under armaturen ...där var en blå sladd lödd till bensinmätaren sedan en svart till bensinpumpen. Frågan är nu efter jag tagit bort kontakten eftersom den var helt genomrostad fick nu ett litet hål efter den o har nu dragit kablarna upp genom detta. Alltså en blå kabel o en svart. Frågan kvarstår hur jag nu kopplar ihop det hela. 3 st kablar i kontakten o 2 st under armaturen. Det står + på pumpen o kabeln är svart ...men det behöver inte betyda att kabelkontaktens svarta kabel skall gå på den? Svart har väl alltid varit jord väl? O vart skall den blå sladden kopplas på?? FÖRVIRRAD!!
av DandanRacing
Mät med en multimeter så är du säker på vilken som är vad.
Svart som jord är verkligen inte alltid så, vi får grejer levererade på jobbet där brun är märkt plus och röd jord :x :lol: dock är det ju amrikanerna som köpt upp det företaget :roll: :lol:
Användarvisningsbild
av mercury-50
Ok tack så mycket. Vart köper man en ny kläm/tätring till tankarmaturen ...allt är ju helrostigt :-(

Har kopplat bensinmätaren på jord ...rätt???

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]

Vibration på höger sida

Jag ska syna dem och se om jag upptäcker n&ar[…]

Vänster bakfälg blir varm

Hej, jag har nu fått tillbaks ett problem me[…]

Volvo on call och GSM

Det där med 2025 stod i artikeln länkad […]