- tor 21 sep 2006, 07:45
Jaha! I söndags plockade jag bort instrumentet för att serva det lite. Vissa kontrollampoar fungerade inte och srs-lampan lyser för jämnan. EFter att ha servat alla synliga kontakter och bytt alla trasig lampor fungerade instrumentet 100%igt igen. Oljetryckslampan som varit glapp en längre tid fungerade perfekt.
Men nu efter två dagar har just olje tryckslampan och några lampor i bakgrunden börjat glappa igen. Man kan ju bli tokig för mindre. Jag har verkligen fjort rent och skyddat alla kontakter och kontaktdon mycket noga. Måste vara nån lädning på kretskortet som är kass.
SRS lampan återställdes tack vara ett kabeln ramlade ut men det problemet är löst. Instrumentet är varianten utan infocentral på en 440 -94
Någon som har några likanande erfarenheter.
Men nu efter två dagar har just olje tryckslampan och några lampor i bakgrunden börjat glappa igen. Man kan ju bli tokig för mindre. Jag har verkligen fjort rent och skyddat alla kontakter och kontaktdon mycket noga. Måste vara nån lädning på kretskortet som är kass.
SRS lampan återställdes tack vara ett kabeln ramlade ut men det problemet är löst. Instrumentet är varianten utan infocentral på en 440 -94
Någon som har några likanande erfarenheter.