Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Altec1911
Tjena, har en gammal 240 som jag jobbar med.
Har problem med att montera listen som sitter under framlyktorna och grillen, alltså ovanför kofångaren.
Någon som har några tips eller vet ''hemligheten'' eller måste man ta bort fram kofångaren?
Tack på förhand.

((Listen som på bild ej sitter monterad))
Bilagor
w73lx_205871_m.jpg
1
w73lx_205871_m.jpg (6.3 KiB) Visad 1159 gånger
av JohnB
Nu är det ju massor med år sedan jag hade en 240 men om jag minns rätt är det ju clips i karossen som man bara trycker ned listen i rakt uppifrån. Det ser ut på din bild som att dessa clips sitter där dom ska på din bil men jag ser ju inte om dom är hela eller inte. Men är dom hela ska det bara vara att klicka fast listen. Jag har även för mig att listen är delad i 3 delar men där är jag osäker.

/John
Ja clipsen är hela och fina, men det är just så att när jag försöker trycka ner listens ''kant'' den delen som ska ner i clipsen så tar listens nederdel i kofångaren, och man får då inte ner listen helt i clips spåret.
Får gå ut och försöka igen hehe =P
Henke3 skrev:listen skall normalt sett monteras innan kofångaren för att just undvika problemet du har.
Som jag antog då, spände fast skiten med straps, får fixa vid ett senare tillfälle ser lite bättre ut nu iaf.

nej jag antar att mitt enda argument är att j[…]

Har du nån erfarenhet om piratskärmar h[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.