Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Televerket
Har en 240 -87 med B230K som jag nyligen bytt till en Pierburgförgasare med insug från B230A. Motorn startade och gick fint efter bytet men efter ett tag började den gå väldigt dåligt, hostar och vill bara stanna. Efter att jag efter några försök lyckats varva upp motorn ordentligt skärpte den till sig och gick jämt och fint igen. Tog en provtur - motorn kändes ganska orkeslös men gick trots allt att köra... Precis när jag kommit hem igen stannar motorn. Gick att starta ett par gånger efter det men dog direkt när jag släppte upp koppligen. Sedan dess har bilen inte gått att få igång.

Någon som har några smarta idéer? Tycker jag kollat det mesta. Soppa kommer fram, stiften blir blöta, gnista finns (kan iofs vara för svag), membranet verkar helt. Det ligger ju nära till hands att problemet har anknytning till förgasarbytet då bilen alltid startat innan.

Blev förresten några kablar över som gick till gamla Solex-förgasaren men dessa kan man väl bara strunta i - eller?
DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]