- sön 09 jan 2005, 15:50
#3671
Har nyligen köpt en Volvo 460GL -94 som går som en skållad råtta.
Förra ägaren sa att det var dags för ett oljebyte.
Sagt och gjort, va o köpa olja och skulle köra in bilen i en "gör det själv hall" och då lät det kraaaaash varpå jag skrek mkt ovänliga saker. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil:
Hissade upp bilen så att jag kunde gå under den, såg då att det bara hade lossnat i en skarv i avgassystemet och två sådana där gummibussningar som håller upp det hade lossnat, så det var inga problem alls att laga 8)
Fick aldrig dän oljepluggen efter det då det krävs nå specialverktyg (fyrkantsnyckel).
Men hur fan ska jag göra nu ? Oljan måste bytas men jag kommer inte in under bilen, vägrar att åka in i den där hallen igen och köra loss agasystemet engång till.
Hur gör ni andra som har väldigt låga bilar ??
Finns ju domkraft men känns inte stabilt o ligga under en bil när den bara vilar på en domkraft.
Förra ägaren sa att det var dags för ett oljebyte.
Sagt och gjort, va o köpa olja och skulle köra in bilen i en "gör det själv hall" och då lät det kraaaaash varpå jag skrek mkt ovänliga saker. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil:
Hissade upp bilen så att jag kunde gå under den, såg då att det bara hade lossnat i en skarv i avgassystemet och två sådana där gummibussningar som håller upp det hade lossnat, så det var inga problem alls att laga 8)
Fick aldrig dän oljepluggen efter det då det krävs nå specialverktyg (fyrkantsnyckel).
Men hur fan ska jag göra nu ? Oljan måste bytas men jag kommer inte in under bilen, vägrar att åka in i den där hallen igen och köra loss agasystemet engång till.
Hur gör ni andra som har väldigt låga bilar ??
Finns ju domkraft men känns inte stabilt o ligga under en bil när den bara vilar på en domkraft.