Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Testa på tradera i det fallet också eller titta på bildelsbasen.se

Mvh GK
av rd350
När du börjar riva med kabelmattan, se till att få tag i Volvos elschema på bränslet. Är du kompis med din Volvohandlare så tar dom en kopia på det. Har nog inte tipsat dig om jordpunkterna så därför gör jag det nu! Kolla extra noga den till styrenheten, man skruvar av och rengör och fettar in, det räcker inte med att titta och tycka det ser bra ut... Fortsatt lycka till.
rd350 skrev:När du börjar riva med kabelmattan, se till att få tag i Volvos elschema på bränslet. Är du kompis med din Volvohandlare så tar dom en kopia på det. Har nog inte tipsat dig om jordpunkterna så därför gör jag det nu! Kolla extra noga den till styrenheten, man skruvar av och rengör och fettar in, det räcker inte med att titta och tycka det ser bra ut... Fortsatt lycka till.

Tack :D
Nu går bilen..
Blev less och lämnade in bilen, dom for på skroten och fixade en beg styrbox och nu går den som en klocka!
Hoppas nu bara at den rår många felfria mil =)
Tack för alla tips!

Mvh Nillan!
Hej Nilla
Läste idag om dina problem
Hur gick det till när ni bytte lambdasonden?
Använde ni orginal ,eller har ni skarvat dit nåt som hade fel kontaktstycke?
Skarvstycken är nämnligen tabu på sonder.
Likaså är infettning av kontaktstycket till just lamdasonden helt förbjudet,där skall bara vara rent och god kontakt.
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]