Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Det är ju enklast, bara och slänga i och köra. Lycka till!
Användarvisningsbild
av Pliind
jepp :) blir bara jobbigt att hitta en på skroten då de har skrotat ca 30 volvo's redan.. så de kommer man inte åt längre :(
Användarvisningsbild
av Fluffen
Har du hittat nått lämpligt ännu?
Användarvisningsbild
av Pliind
mjo var på skroten igår och vart ganska tveksam tills jag kom ut :P där stod det 2 st 245or med varsin b230a :) de håller på att möblera om så de kommer stå där ett bra tag till så det blir skit bra detta ^^ ska ta med ett batteri sen och se om man kan starta upp en av motorerna! hitta en stereo hållare till övre facket i ena bilen också :)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Man ska ju ha tur någon gång med. :lol:
Användarvisningsbild
av niklas gson
Sweeman skrev:ok.. öppnar huven och till höger har jag min fogge.. men det är ju en b21? bilen är ju en 75a.. men om det nu är en b21a som jag förmodar så passar väll b23 in med min nuvarnade växellåda och allt utan någon ombyggnad? eller? ska väll leta bland 240's på skroten och se om jag hittar nått gott... så om jag tar en b23a måste jag regga om skiten? hur mycket kostar det?
har en med b19 ska lyyfta ner en b21A från en 83 plockar bara bort o pluggar luftrören i toppen byter grenrör :D ventilkåpa o skyddet för kamremmen då ser den lika ut förutom olje fällan under insuget men det ska nog vara lungt
Användarvisningsbild
av Pliind
mjo blir nog också så för mig så jag fortsätter köra med min b2(3)1a hehe :P palla pröjsa 900kr..
Användarvisningsbild
av Fluffen
Har du fått igång någon motor än?
Väntar med spänning! :shock:
Användarvisningsbild
av Pliind
hehe jadu min polares farsa har motorlyft och sådant, han hjälpte ju mig att få ur b21an tror att vi ska till skroten idag eller imorgon.. skulle ha gjort i söndags eller igår men hans farsa vart bakis :P hehe men skriver såfort jag har tryckt i motorn :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:hehe jadu min polares farsa har motorlyft och sådant, han hjälpte ju mig att få ur b21an tror att vi ska till skroten idag eller imorgon.. skulle ha gjort i söndags eller igår men hans farsa vart bakis :P hehe men skriver såfort jag har tryckt i motorn :)
Glöm INTE kolla om det är olja i "nya" motorn :wink: :wink:

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]