Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Amarace skrev:
245an skrev:kompisen har 13st extrahjus frammååt på en orginal 740 generator

Då har han endera inte original generator, eller så har han inte alla inkopplade, eller så är det bara vanliga klena glödlampor i dom.
Det krävs 60A enbart för extraljusen om det sitter 55W lampor i dom, originalljuset kräver ca 15A, då är vi uppe i 75A enbart för ljuset på bilen, och då tillkommer drygt 6-10A för bränslepumparna samt eventuellt annat. Så minst 81 A är vi uppe i, men mer troligt 85A, och original på den bilen sitter det endera 55A eller 70A eller 80A generator (har för mig 80A kom först 88).

som sagt det är orginal generator ;) tyvärr finns ingen bild på hans facebook
lamperna är ju inge kvallite jula tror jag alla kommer från och vilka lampor som sitter i vet jag inte

men kan ju iaf lova att det lyser gött
Jo kanske det, men hur länge. Om han har original generaotor och alla lampor på så lär det inte ta lång tid innan han blir stående med tomt batteri.

Mvh GK
själv tycker jag det ser bättre ut med antingen fyra lågmonterade bigknickare eller tre högmonterade och två lågmonterade snett utåt från dom tre. ser inte bra ut med småa kantiga ljus så på med fyra lågmonterade och 5 på taket, sen kan du ju ta dom kantiga och gömma innanför grillen

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]