Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vangabo
jo men de är inte så lätt att förstå när det står på norska.

Men du säger att man pressar ut den gamla bussningen mot diffen så att säga.

Och när man pressar in den nya bussningen, så är det från diffen och mot bromsskölden, du menar? Har jag fattat det rätt?

MVH
Anton
Användarvisningsbild
av vangabo
Men de nämner ju i beskrivningen att den ska sättas dit enligt instruktionerna på bussningen. alltså up or down. Men det finns inget på min bussningen.

Kan jag få en hint om hur jag ska tänka på vilket håll den ska läggas på innan jag pressar in den nya bussningen? Om det har någon betydelse?
Användarvisningsbild
av Pozze
vangabo skrev:Men de nämner ju i beskrivningen att den ska sättas dit enligt instruktionerna på bussningen. alltså up or down. Men det finns inget på min bussningen.

Kan jag få en hint om hur jag ska tänka på vilket håll den ska läggas på innan jag pressar in den nya bussningen? Om det har någon betydelse?
Har du en likadan (tvivelaktig) Biltema-bussning som den i min tråd Skumma bärarmsbussningar....!??
Om det inte finns något om upp eller ner skulle jag skaffa en bussning där det stod om du inte kan med hjälp av ett shjutmått avgöra saken.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Pozze
vangabo skrev:jo men de är inte så lätt att förstå när det står på norska. - - -

MVH
Anton
Har du testat Googles översättningsfunktion?
Användarvisningsbild
av vangabo
Pozze skrev:
vangabo skrev:Men de nämner ju i beskrivningen att den ska sättas dit enligt instruktionerna på bussningen. alltså up or down. Men det finns inget på min bussningen.

Har du en likadan (tvivelaktig) Biltema-bussning som den i min tråd Skumma bärarmsbussningar....!??
Jepp har sett den men du skriver aldrig om du satte dit biltema bussningen eller inte... Men jag antar att du lämnade tillbaka den.

Jag har mätt och den är oval i sin form. inget man ser med blotta ögat men mäter man med skjutmått får man snart veta att den är oval på.
Om man tar enligt volvos orginal och sätter biltemas bussning likadant. dvs. Att jag leker med tanken att det står down (fast det inte står något). Så mäter jag mellan där på båda hållen. Då märker jag att det skiljer 3/10. alltså 0,3 mm mellan varje sida. Så ena sidan är 57.0 och den andra sidan 57.3mm. Om man mäter där gummit ej finns alltså man vänder den en kvarts varv där mitt påhittade down märkering står skiljer det sig ofantligt. Den ena sidan som var 57.0 med gummit an ligger nu när jag vänt det ett kvarts varv på 58.0 alltså 1.0 mm. Då fattar jag att den är oval... men ska den vara det?
Är volvos orginal bussning också oval och att det skiljer mellan sidorna på bussning. Dvs att öronen skullle vara olika stora som sitter på bakaxeln?

Va krångligt att beskriva hur jag mätt. Men fråga om ni inte förstår!!
Användarvisningsbild
av Pozze
vangabo skrev:
Pozze skrev:

Jepp har sett den men du skriver aldrig om du satte dit biltema bussningen eller inte... Men jag antar att du lämnade tillbaka den. ---
Jag tycker nog det framgår av min text där...
Användarvisningsbild
av vangabo
men testa du att någonsin sätta dit biltema bara för att testa. Och mätte du volvo orginal bussningen och såg om de va nån skillnad?

Var köpte du dina bussningar? Vilken hemsida eller affär?
Användarvisningsbild
av vangabo
BLEV trött på att biltema är skit. Vågar fan inte pressa dit så ovala bussningar.. Hittade orginal bussningar på CVI automobile som var billgare. Så åker imorn å byter in biltemas och hoppas de nya passar bättre :P
Bussningen är inte cirkelrund, den är oval för att den inte skall kunna vrida sig.

Mvh GK
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]