Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#529110
Vad jag tycker du skall göra är att nollställa alla gamla felkoder genom att ta bort minuskabeln ett par minuter och sedan sätta tillbaka den. Sedan kör du en sväng och tar sedan ut felkoder. Hur du gör för att ta ut felkoder kan du läsa nedan.

Om du tittar i motorrummet vid vänster fjäderbenshus kan du se en plastdosa med ett avtagbart lock.

Lyft på locket. I locket sitter ett stift med en kabel. Sätt stiftet i det uttag du vill göra diagnos.

Uttagens adresser:
Boxen har en kabel med stift instucken i locket.
Hål 1 =
Hål 2 = Motorstyrning (LH2.4 bränsleinsprutning).
Hål 3 =
Hål 5 =
Hål 6 = Elektronisk tändsystem (EZ116K).
Hål 7 =

*Vrid på tändningen till läge 2 (Varningslampor i instrumentet tänds).
*Tryck ner knappen en gång (en sekund) på diagnosboxen (lampan lyser när knappen är nertryckt).
*Nu börjar lampan blinka en kod. Typ: * * --- * * * --- * * vilket motsv. 2-3-2.

Läs ur felkoderna igen genom att trycka en gång (en sekund) på diagnosboxens knapp. När samma kod(er) återkommer, finns ej flera att utläsa.
Koden 1-1-1 = Inga fel loggade i systemet.

Återkom med info.

Mvh GK
Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]