Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Inte mycket till hjälp men jag har hittills inte haft några problem med att lufta bromsarna. Då har jag ändå aldrig följt något schema. Säker på att du inte drar in luft i systemet? (pedal ner - öppna nippel, stäng - pedal upp osv kolla att det aldrig blir tomt) Jo förresten, en gång strulade det nästan till vansinne innan jag fick ordning på det hela. Ingen vätska kom fram jag kollade verkligen allt, trodde jag, Till sist löste min fru problemet då hon kom på att bromspedalen faktiskt är den som sitter i mitten, inte den till vänster som hon trampat på...

Lycka till med bilen! Säkert är det ett enkelt fel när du väl hittar det!
av Miva
bensinskalle skrev:Närå de har ja koll på ;)

Körde bilfan till verkstad idag så dom får fixa det för jag orkar verkligen inte med det mer, finns ju inte så mycket mer att göra...
Hur gick det? Vad var lösningen?
Användarvisningsbild
av Frrla
Ja lyckades pajjade min cylinder på Glt:n här om dagen då jag rev ner bakaxeln... Det knepiga var att den höll bra tills jag var tvungen att bromsa hårt en gång dagen efter.... Och nu är den precis som du beskriver. Och jag vet att det inte finns någon luft kvar eftersom det fungerade ju innan, och nu är det hopplöst att få det bra. Så ska byta ut den vid tillfälle..

Jag har i alla fall sett åtskilliga laddpla[…]

Vilken ratt är detta??

Jag köpte för ca 6 månader sen e[…]

Jag har tagit loss laddningsregulatorn och kolen s[…]

Volvo har 8 års garanti på batterierna[…]