Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ur4
Det verkar som det läcker från vindrutan vid gummilisten (använt silicon), takluckan (ny list?) samt från kylarelementet. Ska ge mig på att se över elementet (kylarcement hjälpte inte).

Om det hade varit en båt hade det varit en u-båt nu. :mrgreen:
av Ur4
Kylarvattnet måste fyllas på vart 20 mil (då är expansionskärlet tomt). Men mängden vatten vid pedalerna är mer än vad kylarsystemet läcker ur.

Men jag tror att du har rätt i att elementet är största boven.
av CoqRouge
Oj så pass som var 20e mil. Då skulle jag inte använda bilen före felet är löst.

Det vatten du ser i expkärlet kan inte räknas ses som ett mått på vattnet i kylsystemet. Nivån där varierar beroende på tryck i systemet, men tomt ska det aldrig vara. Måste bli dyrt att fylla på glykol var 20e mil dessutom.

Är vattnet kladdigt så ÄR DET glykol från ditt kylsystem, förutsatt att du inte fyller på med vatten....
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
tips, glykol smakar sött (spotta ordentligt/svälj inget)
prova från expansionskärlet så du vet hur det smakar, prova sen från golvet, är det samma så är det ju från värmepaketet.
av CoqRouge
Då har du med andra ord två problem att lösa. :(

Se till att tätat kylsystemet till att börja med, har på känn att det andra problemet kan lösa sig denvägen med.
av sicnarf
Jag skulle rekomendera dig att testa"Bars Leaks" för att täta kyläckaget.Det ett fantastiskt hjälpmedel som faktist fungerar.Googla lite på det så kan du läsa om det.Biltemas kyltätning för 39.90 är bara skit medan Bars leaks för 149 som finns på Mekonomen tex,fungerar alltid,jag lovar dig.

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]