- mån 05 okt 2015, 22:38
#1009465
har fått byta 2 st själv så jag vet vad som händer, motorn dör av när den spiller på. den ena började läcka för att den var kopplad på knapp så den fick nog känna på lite mer än vanligt.
den andra ventilen hade förmodligen suttit på en folkracebil så den hade fått stå öppen en del kan jag tro.
problemet trådskaparen beskriver tyder OCKSÅ på detta. självklart är tillufssliden en mycket möjlig kandidat. men den hade föreslagits tidigare i tråden så jag förstår inte varför det skall försökas motbevisas när det är en helt möjlig faktor att tippsa om ifall han inte skulle finna något fel på andra saker.
Jag hade fått något knepigt fel jag inte hittade på veckor och det var något helt vrickat som var felande. det visade sig via mitt tipps till en annan på forum att han hade precis samma fel. helt otippat. så jag förstår som sagt inte att detta skall vara så svårt.
Det finns också olika handböcker som beskriver just läckande kallstartsventiler och det är även med i diagrammet eller vad det heter, som är länkat på första sidan i tråden.
PS: jag har själv hållt på de senaste 2 åren ganska mycket med dessa motorer. både hjälpt andra och läst, provat å testat massa olika saker med dom 4 motorer jag haft själv osv osv trimmat ställt in, felsökt mm mm mm. så en aning om vad det handlar om har jag. kan inte allt men anser att jag kan en del att yttra mig i... Förgasare däremot kan jag inte ett skit om för jag har precis köpt en å aldrig behövt bry mig innan.
den andra ventilen hade förmodligen suttit på en folkracebil så den hade fått stå öppen en del kan jag tro.
problemet trådskaparen beskriver tyder OCKSÅ på detta. självklart är tillufssliden en mycket möjlig kandidat. men den hade föreslagits tidigare i tråden så jag förstår inte varför det skall försökas motbevisas när det är en helt möjlig faktor att tippsa om ifall han inte skulle finna något fel på andra saker.
Jag hade fått något knepigt fel jag inte hittade på veckor och det var något helt vrickat som var felande. det visade sig via mitt tipps till en annan på forum att han hade precis samma fel. helt otippat. så jag förstår som sagt inte att detta skall vara så svårt.
Det finns också olika handböcker som beskriver just läckande kallstartsventiler och det är även med i diagrammet eller vad det heter, som är länkat på första sidan i tråden.
PS: jag har själv hållt på de senaste 2 åren ganska mycket med dessa motorer. både hjälpt andra och läst, provat å testat massa olika saker med dom 4 motorer jag haft själv osv osv trimmat ställt in, felsökt mm mm mm. så en aning om vad det handlar om har jag. kan inte allt men anser att jag kan en del att yttra mig i... Förgasare däremot kan jag inte ett skit om för jag har precis köpt en å aldrig behövt bry mig innan.
Volvo = Vi Orsakar Landets Värsta Orgasmer
http://www.youtube.com/watch?v=sng14AfA7b8
Får by får withö åverdrive!
http://www.youtube.com/watch?v=sng14AfA7b8
Får by får withö åverdrive!