Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
jag har personligen inget emot e85 så, men känns lite tokigt att slå i det i en motor som är inställd rent mekaniskt att gå med ett visst bränsle. känns ju som att man måste ställa på soppan manuellt isf om man byter bränsle.

Rätta mig gärna om jag har fel. Är bara en tanke jag har :)

När jag nu har plockat isär hela motorn totalt på gle-n, så såg jag att det är grymt mycket sot och avlagringar överallt i motorn även fast tex motoroljan var helt gyllenbrun och bilen bara gått 20k.
Blir lite orolig då jag hört fall där motorer fått etanolen utblandad med motoroljan på något vis. och det känns kanske inte jättebra.. Men vad vet jag om det egentligen.

Angående 230 motorn jag testblandade i, så är den egentligen bara skrot från när jag köpte den. jag råkade köra helt slut på olja i den, så den började hugga i motorn innan jag fyllde 1 liter och sedan åkte 10 mil till, innan jag toppade av olje-stickan på den :D den går lika bra nu iaf och inger verkar ha hänt till det sämre pga det.
Slammrar mer och mer om den, men startar och går utav tusan gör hon utan bekymmer :D
Värmepaket 940

Läs detta. https://www.jagrullar.se/forum/vie[…]

Problem med värmen på 740

Gött att vara till nytta ibland....😁😁

Ingen byter skärmkanter fram, byt hela sk&aum[…]

Motorfästen XC60 -17

Man ser att det spruckit. Iaf det övre. Men d[…]