lennarte skrev:Necra skrev:En kompis hitta även dessa som jag tyckte va intressant!
Jag "tror" jag har sådana också liggande, dom skickade jag inte med. Det funggerade dåligt att justera nålen. Ofta fick man "plocka ner" för att lossa skruven, för det gick inte att hålla emot tillräckligt. Angående munstycket, rent spontant låter det som sitter "åt h...e för långt ner. På tolken (vi anväde för att passa in nya munstycke) är flänsen c:a 3mm för A-motorn och 2mm för B-motorn. Om du ska "knacka upp" munstycket, ta det försiktigt. Sitter det det fast ordentligt, kan det krokna.
Necra skrev:En kompis har en amazon med stromberg 175 cd förgasare (skiljer bara att gasen sitter på andra sidan)
Sitter munstycket "jämns med" är de dags för byte, då är det "bra slitet"
Mvh
Lennart
Nej inte jäms med men som bilden visar här uppe så sitter den, tyvärr han jag inte ta kort på hur mitt munstycke satt. Jo jag tog det försiktigt och de lossna efter några lätta slag, blev 2mm när det var klart och den blev flyttat kanske 2-3mm. och nu går bilen tok snålt! :mrgreen: alltså så blev det någon skillnad i alla fall kan man säga, det som är bra nu är att man tar snabbt bort dem fyra skruvarna till locket nu och så knackar man ner munstycket lite då och då och testar sig fram :)
Har runt 3mm djup nu och börjar gå riktigt bra svarar på gasen mycket bättre, tomgångsskruven svarar direkt (hände inte ett piss för) så nu är det nog dax att ta mig till grannen och köra lite co test och kanske går att "finjustera" på fjäderskruven sen annars är det bara att plocka bort och slå upp munstycket igen och börja knacka ner förstiktigt änu en gång men co mätaren inkopplad! känns iaf som att det går att få ordning på detta i alla fall och TROR att jag är nära en besiktning igen nu :D
Förlåt för min okunnighet men
"På tolken (vi anväde för att passa in nya munstycke) är flänsen c:a 3mm för A-motorn och 2mm för B-motorn"
3mm / 2mm är det nå standard mått eller nå liknande? förstog inte riktigt va du skrev med "tolken" och "flänsen" och vet inte heller vad A/B motor är :|
Passar på tackar alla för snabba fina svar iaf! har hjälpt mig mycket och troligen har ni rädda en gammal volvo från skroten :D