Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
Finns en möjlighet att du har en defekt elplatta i tändningslåset, sitter med några skruv på baksidan av låset. Du kan ju prova med ett annat bränslerelä också.

Mvh GK
av haland
Hann med att testa ett nytt bensinrelä ikväll. Ingen skillnad tyvärr :(
Mätte spänningen på tändspole ansl 15 när jag kör den på startmotorn. Då går spänningen ner till 10 Volt. Är det normalt?
Mätte även spänningen vid säkringen för bränslepumpen (nr 4). Där finns ingen ström när jag kör den på startmotorn.
Så har ingen gnista från tändspolen. Det såg jag med stroboskopet. Samt bränslepumpen går ej. Det går dock att höra bränslepumpen om ja tjuvkopplar kopplingen till bränslerelät.
Har inte hunnit kolla vevaxelgivaren eller dess kablage. Är också inne på att byta ut huvudsäkringen då det var väldigt skitig säkringshållare. Trodde inte jag skulle behöva det eftersom jag har 12V till bränslereläet. Några ideér?
av haland
Har köpt en ny vevaxellägesgivare. Provmätte den och fick ca 170 ohm mätte även den som sitter i och där var det bara 100 ohm. Inget ärg i kontakten det såg bra ut. Dock verkar själva givaren sitta svårt till. Kanske det är lättare att komma åt underifrån?
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]