Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
#672384
Lättaste sättet att kontrollera pumparna är att mäta strömåtgången. Man kopplar alltså in en amperemeter på den kabeln som matar pumparna. Och då är det bara att läsa av direkt.
Nu måste jag erkänna att jag inte exakt vet vad värdet skall vara för en frisk pump. Men omkring 3 - 4 ampere. Det finns andra här på forumet som vet detta mer exakt. Ökar strömmen, alltså mer ampere, så börjar pumparna bli dåliga.

Normalt sett så har olja i bränslet knappast någon positiv funktion. Det är förmodligen bara tillfälligheter om bilen fungerade bättre.
av MrPinky
#673260
Rådlös skrev:Lättaste sättet att kontrollera pumparna är att mäta strömåtgången. Man kopplar alltså in en amperemeter på den kabeln som matar pumparna. Och då är det bara att läsa av direkt.
Nu måste jag erkänna att jag inte exakt vet vad värdet skall vara för en frisk pump. Men omkring 3 - 4 ampere. Det finns andra här på forumet som vet detta mer exakt. Ökar strömmen, alltså mer ampere, så börjar pumparna bli dåliga.

Normalt sett så har olja i bränslet knappast någon positiv funktion. Det är förmodligen bara tillfälligheter om bilen fungerade bättre.
ska ta bilen till jobbet imorgon och mäta. äger ingen multimeter :(
Frrla skrev:om oljan hade någon effekt kan jag tänka mig att någon spridare jivläs märe....
kanske det, kanske det.
Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Jag köpte en ny XC70 av 2012 års modell[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag ligg[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]

Förstärkt kamrem

Tror inte den jag har sett va med kevlar utan bara[…]