Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

luftmassemätaren är inte en 007 utan har 019 som de tre sista siffrorna.

vilken betydelse kan det ha?

systemen är de lika i de tidiga 740 88:orna?
jag menar för att lättare hitta delar att byta o testa med. (H) (H) (H)

det kanske till och med finns någon kunnig i närheten av Herrljunga som är villig att hjälpa till.

sänd pm, e-posta eller tipsa om någon för kontaktuppgifter. (H) (H) (H)

mvh.

Jan L
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
019? Är du säker.
-88a med lh2,2 har 007
-88b med lh2,4 har016

Byt den där luftmassemätaren garanterar till 100% att det är den.
Vart samma bekymmer när jag hade en 016 på min 740 -88a co 9,9 bilen gick bra men värdena var skit
Du har med stor säkerhet fel LMM, som ovan nämnts skall du ha en 007 i din bil. Kan ha fel men jag undrar om inte 019 satt i 940.

Mvh GK
problemet löst. vol:-) :-)))))
Tungviktarn skrev:Kan ha en 007 liggandes by the way om du vill prova
hade jag gärna gjort men kollade här först nu. fick tidigare idag tag i några 007 som jag for till bilprovningen o testade. den första gav inga bra värden men den andra som jag bytte på plats sänkte direkt co-halten till 0.37 o blev därför i ett svep ombesiktigad o godkänd. :-)-) vol:-)

jättetack för tipsen här. lmm. hade jag nog inte tänkt på i första taget annars.

gissa om vi blev glada. särskilt som tidigare ägare kört bilen obesiktigad i två år. pga. att han inte kunnat lösa felet. (Peugeot mekaniker!)

ni som läser detta för att felsöka kolla att det är rätt del (artikelnr.) ni har även om de ser likadana ut. nu råkade jag ut för en mek. som trodde han visste vad han gjorde o bytte delar lite hursom för att de såg lika ut. men jag löste det med hjälp av ett suveränt forum vid ledig tid på två veckor.

mvh.

Jan L
gnestakalle skrev:Du har med stor säkerhet fel LMM, som ovan nämnts skall du ha en 007 i din bil. Kan ha fel men jag undrar om inte 019 satt i 940.

Mvh GK
Måste korrigera mig själv. 019 satt i SAAB mellan -91 och -98.

Mvh GK
Förstärkt kamrem

Efter mycket mer letande hittade jag till slut en […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens[…]

Har inte märkt nåt och kameran funkar s[…]

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag lig[…]