Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kludden
Okej nu är dotterns körkort fixat så nu brinner d i knutarna att fixa bilen, den har firat halvår på parkeringen redan :(
Har försökt luska lite men blir inte mycket klokare. Jag har kollat reläerna bakom handskfacket och dom har spänning på ett stift vardera och ytterligare ett stift blir spänningsatt när jag vrider om nyckeln. men tändmodulen förblir spänningslös och detsamma gäller bränslepumpen med det förklaras väl med att reläet inte får signal från tändmodulen. båda reläer är knäpptysta och jag har även provat att skifta dem då de är identiska men utan skillnad. har även mätt alla säkringar i boxen , och dom är hela. Läste i haynes att vissa 95or är utrustade med immobilizer men enligt volvo verkstan jag ringde så fanns det inte det? Men jag antar att startmotorn inte heller skulle gå runt om det var problemet. Snälla kom med tips om vad jag kan kolla för min fantasi är slut. Har funderat att kanske behöva dra den till volvo men min närmaste verkstad är 5 mil bort så det är ett litet äventyr.
Tack på förhand

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]