Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andy78 skrev:Vad gick det på?
Eftersom den dog när den blev varm så låter det som en lödning i styrboxen.
Det kanske är något man kan löda om?
Tidiga LHJ 2.4-boxar kunde ha en del problem i den krets som hanterade info från Lambdan och det skall gå att repa detta men det är enligt uppgift ett omfattande arbete som innefattar att man kopplar förbi originalkretsen och gör en ny krets.

Mvh GK
Halloj! BUMPAR den här tråden.
Jag har PRECIS samma problem, dock mer sällan, på min 245:a -90. Den stannade mest frekvent i vintras när det var minusgrader (typ varje tur, då bilen stått en dag eller längre) nu kan det gå två-tre veckor mellan gångerna
Jag har mest skruvat med 140 och Amazon så dom här moderna grejjorna känns för mig lite främmande.
Jag har alltså ingen koll på boxarna och hur man får ut felkoder, så jag har lite "dumma" frågor som jag skulle vilja ha hjälp med.
"Motorstyrdornet" är det boxen som sitter på insidan av torpedväggen? Är det samma sak som "styrboxen" eller "LHJ 2,...-boxen"?
Är det så som jag misstänker är "bränsleboxen" den som sitter på skärmens insida?
"Tändenheten", sitter den i motorrummet eller finns även den på passagerarsidans insida?
Ja, som Ni ser är jag något konfunderad över alla de begrepp som används. Jag har bara hittat två boxar + sopparelät på passagerarsidans insida. Så vilken är vilken, och vilken skall jag byta? Eller skall man kanske byta båda?
Hoppas Ni vill hjälpa en "1:st time poster" på detta forum!
mvh/markus
LHJ bränsleboxen sitter på sidan och tändboxen sitter mot torpeden.

Mvh GK
Problem med airbagen V70 .01

Han har sovit 10 år nu. Knappast han svarar […]

Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]