Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PrutarN
#611935
Marlboroman skrev:20-30.000 i delar är ingen konst att bränna utan att för den sakens skull ha byggt en vass motor om man bygger seriöst. Men visst går det att komma undan billigt om man tänker efter före och i vissa fall tummar på kraven.

Greovt sett så är det som så att på B20 så är det bara att börja med att plana toppen, byta insug och förgasare och gärna grenrör + avgassystem med. På b23 så det väl topp och kam som står först på listan fäljt av avgassystem.Notera att detta gäller förgasarmotorerna. Med insprutning blir det lite annat.
Men om jag planar toppen, byter insug, förgasare och grenrör och nytt 2,5 avgassystem. Hur många mer hästar får jag då? blir det bättre morr i bilen? :D
Tändningen helt fel

Hej, Kamremmen sitter korrekt, men svänghju[…]

Ska jag byta VVT-DREV?

Hej igen! Jag är kvar i tråden:) D&ari[…]

Det kan hända. Det är dock inte normalt […]

Ta bort hajfena

Martin och Erik>> Hajfenan går hur l&a[…]