Såja, idag kom papprena på att jag har körförbud trots att det har varit så ett tag nu.. Tur att jag inte behöver åka på stora vägarna så mycket nu :roll:
Hursomhelst har jag (tror iaf) fått veta vad felet är.. Jag har fel givarkrans i bakaxeln, fel givare, fel bakaxel, fel instrumenthus...
Jag anade egentligen detta tidigt men efter att ha pratat med folk som trodde sig veta :twisted: så trodde jag att saker var rätt fastän de inte var det. Vilket också gjorde att jag som student/arbetslös slängt ut 1300 spänn på något som inte hade behövts om verkstadsmannen kunnat sina saker...
Jag pratade med en som skrotar, trimmar och mekar endast Volvo-bilar, gamla som nya. Han sa att jag ska ha en 48-kuggars givarkrans i bakaxeln och jag ska ha den nya givarmodellen (den som sätts fast med en skruv/torx och inte den som sätts fast med en metallring). Dvs. någon har bytt bakaxel. Så jag behöver nu en bakaxel från en 240 med abs eller årsmodell 92-93 eller en ny krans.
Tror ni att man kan löda på nya pinnar?
Det som kan tyckas vara konstigt är att bilen besiktigats tidigare utan några större problem. Och den tidigare ägarn ska inte ha bytt axeln.. Korrupt bilprovning tro..
Bilar jag har nu: Volvo 264 GLE -79 ' 245 GL -84 ' 244 GLT -84, 245 GL -87 ' 244 GLT -88 ' 245 GLT -91
Sålda/skrotade: 244 GL Blackline -88 ' 245 GL -88 ' 244 GL -90 ' 244 GL -88