Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är volvo 440 1.8 Turbo -89 En bra bil?

Ja
8
62%
Nej
5
38%
!!!!SAAB!!!!
Inga röster
0%
Användarvisningsbild
av 44otic
har tomgångsproblem på min bil.. vette fan de kan vara inte e det tomgångsmotorn... fast ja får väl ta lös den o göra rent den.. igen.. lyser laddningslampan hela tiden? kolla så inte drivremmen har gått av iofs så skulle motor temperaturen gå högt som fan...

har skrotat en 440 turbo och har lite delar liggandes om du är intresserad?

Har en hel 440 tic motor ståendes med allt på.. hör av dig vad du letar efter så kan man ordna bra priser åt dig... :o
Användarvisningsbild
av Luddtussen
Drivremmen som driver generatorn sitter kvar och är spänd enligt mig, men jag håller med om att motorn går mycket varmt enligt mig den ligger runt 80 grader när jag kör men sen när jag ställer mig o står stilla på tomgång så kan temperaturen gå upp till runt 90...

Så jag måste vel byta drivremmen också, men då måste man ju ha en massa specialverktyg ju...
Användarvisningsbild
av 44otic
hmm... låter skumt... iofs tempen går ju upp hela tiden när den står på tomgång men när jag kör så ligger den på 68 -75 grader..

nepp de behövs inga specialverktyg för drivremmen...ett par 13:ons blocknycklar går utmärkt... har sj nyss bytt drivremmen eftersom min bror körde sönder den på nåt vänsters vis...

prova byt drivremmen... o kolla vattnet.. så får vi se vad som händer...
Trasig turbo V70 D4 aut MY15

Igår 11/8 på väg med bilen till b[…]

Tycker att du verkar ha det mesta i utrustning, ja[…]

Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

Vakuumklockan rör sig inte heller