Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hasse63 skrev:
Det röda kontaktstycket med två vacuumslangar ska förmodligen sitta ihop med en specialmutter under andra insugsporten, intill tempgivaren i toppen. Hör inte denna till vevhusventen?
Rätt så, där ska sitta, precis vad den är till vet jag inte, men jag tror du måste skaffa en annan då den "delat på sig" en sån bör du få på närmaste bilskrot.

Har motorn gått lite så kan den gå en massa mil till innan förgasaren börjar jävlas, jag håller tummarna att för att det kommer bli en massa mil. lycka till :wink:

Okej! Då blir det att fara till skroten imorgon. Lite svåråtkomlig - troligtvis får insuget av?

Tusen tack! :)
Hasse63 skrev:Finns många K-motorer där de bytt till en Stromberg/Pielburg :wink:

Se där ja! Troligtvis inte många hundralappar för en förgasare på skroten antar jag. Är det nåt annat som skiljer förgasarna åt, som man också blir tvungen att modifiera för att det ska passa?

Hur märker jag först och bäst att förgasaren är på väg att ge upp? Några speciella tendenser man kan känna igen?
Så, då var där fart på bilen! Den går verkligen som en klocka...

Efter två års smuts, regnvatten och fastgrodd skit (däribland grönalger lite här och var) så syntes faktiskt en riktigt, riktigt fin lack undertill! Plåtfälgarna hade också en del ingrodd skit som satt, men även dessa var silvriga och fina undertill.

Fyllt på med luft i däcken, smort upp och luftat bromssystemet! Toppen har slipats, fått ny toppackning, ny kamrem, olja/filter, vatten och hela utrymmet har fått sig en ordentlig tvätt. Nu är det bara besiktning kvar...

Tänkte lägga upp lite bilder under morgondagen.
Fritzon skrev:Så, då var där fart på bilen! Den går verkligen som en klocka...

Efter två års smuts, regnvatten och fastgrodd skit (däribland grönalger lite här och var) så syntes faktiskt en riktigt, riktigt fin lack undertill! Plåtfälgarna hade också en del ingrodd skit som satt, men även dessa var silvriga och fina undertill.

Fyllt på med luft i däcken, smort upp och luftat bromssystemet! Toppen har slipats, fått ny toppackning, ny kamrem, olja/filter, vatten och hela utrymmet har fått sig en ordentlig tvätt. Nu är det bara besiktning kvar...

Tänkte lägga upp lite bilder under morgondagen.

Verkar vara en häftig kärra du köpt :) Ser fram emot bilder =) du får ladda upp några 8)
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]