Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ha inte för "fina" mätverktyg när du felsöker reläet! Prova istället med tex en 21w gödlampa då belastar du grejorna lite mer än om du använder dig av en diod eller multimeter. Dela reläet och putsa till kontakterna lite, det brukar hjälpa. Vanligaste elfelet är dålig kontakt nere på överväxelns solenoid, eller vid spakens kontakt.
Idag kom det nya relät och precis som ni misstänkte var det boven. Nu har jag varit ute och nöjeskört en stund med OVERDRIVEN ;-) Underbart!

Det enda fel som kvarstår nu (eftersom glödtrådsvakten slocknat) är mitt glapp i tändlåset. Var föreslår ni att man köper reservdelar för detta? Någon nämnde Volvo original, men är osäker på vad jag ska söka på för komponent, och var man köper direkt från Volvo?

Stort tack för all hjälp hittills! Bilen har verkligen tagit ett steg upp tack vare dessa reparationer.
Eftersom relät fungerade med bara en LED som belastning skulle jag tro att du har en dålig lödning i det. Du kan ju alltid öppna och titta om du vill gå djupare...

Startkontakt brukar det heta i Volvos kataloger, ser ut så här:
Bild
Gå in till närmaste Volvohandlare och fråga efter en sån.
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]