- tis 12 okt 2010, 21:45
#454513
Bumpar lite för arkivet här.
Läckaget upphörde efter att en ny toppackning monterats.
Felteorin kan vara som rd350 skrev; att de hade olja i bulthålen vid förra bytet för det var koks på bultarnas gängor. Detta medförde troligen att momentet inte var korrekt, och detta borde vara extra viktigt vid denna oljekanal med tanke på hur oljan ska pressas vidare.
Kan också nämna att läckaget började efter att jag bytt olja, och oljan som var i, var det blaskigaste/tunnaste jag sett. Verkar som den då orkade pressa sig vidare upp i toppen, men när den nya oljan kom tog det stopp och trängdes ut mellan topp och block istället.
Detta var felteorin, kanske det inte alls är så, men jag gillar att det funkade i alla fall.
Tack för alla tips
PS
De gamla topplocksbultarna återanvändes.
Läckaget upphörde efter att en ny toppackning monterats.
Felteorin kan vara som rd350 skrev; att de hade olja i bulthålen vid förra bytet för det var koks på bultarnas gängor. Detta medförde troligen att momentet inte var korrekt, och detta borde vara extra viktigt vid denna oljekanal med tanke på hur oljan ska pressas vidare.
Kan också nämna att läckaget började efter att jag bytt olja, och oljan som var i, var det blaskigaste/tunnaste jag sett. Verkar som den då orkade pressa sig vidare upp i toppen, men när den nya oljan kom tog det stopp och trängdes ut mellan topp och block istället.
Detta var felteorin, kanske det inte alls är så, men jag gillar att det funkade i alla fall.
Tack för alla tips
PS
De gamla topplocksbultarna återanvändes.