Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
#440710
Jag tror faktiskt inte att det kan bli för mycket fett om det inte är fett som drar åt sig vatten (inte så troligt) eller för segt så att det lyfter kontaktblecken.
Användarvisningsbild
av Vix
#449543
Mitt är löst bara genom att skruva av plåten, ta väck brytarna, spruta elektronikspray och skrapa jordytan i locket samt böja upp bläcket en halv mm.
Efter första återmonteringen var det ingen skillnad men när jag släppte lite på skruvarna efter andra gången stannade torkarna ända ner i bottenläge (aldrig förr!) sen spändes dom lugnt och fint igen med intervallläge på och nu är det som nytt.
Användarvisningsbild
av Vix
#451822
volvoyamha skrev:vix du vet att skruvarna skall dras med moment :roll:

Löst mitt problem med att lossa skruvarna.

mvh volvoyamha
Nä det visste jag inte men det kan inte vara många nM?
Det funkar så det borde ju ligga inom rätt-intervallen iaf. :roll:

944 Ltt -97 Nu senaste veckorna har kylfläkte[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du kör bilen utan LMM inkopplad så b[…]

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]