Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvopia
Jag har fått fixat kylarvätske problemet på min bil. Jag blev tvungen byta topplockspackningen...fullt i kylarvätske i toppen. Men problemet fortsatte. Upptäckte att det läckte kylarvätska från termostathusen. Öppnade, och upptäckte att termostaten var HELT paj..fick plocka ut den i molekyler. Bytte termostat och gjorde rent. Problem löst.
hmm har du kollat så att inte kylaren läcker bara? För min va de samma problem att de försvann lite vatten då och då! Du kan ju testa att komptesta motorn om du misstänker packningen på toppen är paj. Jag har komptestat och de låg på 10,5 bar på alla cylindrar. Dessutom så sprack min kylare häromdagen och den har alltid läckt lite. Säkerligen aldrig bytt heller. Min har gått 27000 mil.
Testa att trycksätta kylaren antigen med vatten eller luft!
krabban skrev:det läcker när motorn är kall tror ej att de är kylaren som läcker då hade de ju kommit framifrån och inte under motorn
Tror nästan det är pumpen då om det inte är några slangar.

Min pumppackning gav sig på min gamla b23:a förra året bara sådär, väldigt sliten var den
nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]

installera dragkrok

Du får fråga din lokala Volvohandlare.[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]