Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bensinskalle
#399713
Okej så de är bara att knacka på flänsarna så lossar hela skiten?

Tänkte väl att de bor de gå, men de såg inte så ut med all rost med får ta mig närmare titt imorrn ;) Själva armaturen är ju okej, använde pumpen för att tömma tanken då ja inte fick loss skruven i botten
Användarvisningsbild
av bensinskalle
#399720
okej... Jag funderade på om det bara var för att huvudpumpen inte klarar av att suga ur tanken, men hur skulle då den mekaniska pumpen på förgasarmotorerna klara av att suga soppan hela vägen...

Aja ja ska försöka få ur armaturen och flytta över, för ja tror knappast att den där tanken skulle gå igenom en besiktning :mrgreen: De är en stor jävla bula i den också efter att förr förra ägaren sladda in i en lyktstolpe eller något sånt 8)
Användarvisningsbild
av tobias1990
#399727
du måste ha dem elektriska pumparna förpumpen matar huvud pumpen med soppa. har du inte förpumpen så kommer bilen börja rycka när du svänger och har dåligt med soppa i tanken det funkar inte med mekaniska pumpen
av Rådlös
#399767
Det är nog lite skillnad på pumptryck mellan insprutningsbilar och förgasarbilar. En insprutning har omkring 3 Bar, och en "vanlig" förgasarbil har omkring 0,25 Bar. Man kanske kan tänka sig att pumparna är i lite olika utförande.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]