Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andreas mårtensson
ok lite väl långt då men har du vakum som styr dina klaffar till hur du vill ha värmen eller isåfall kan det kanske va att klaffen inte öppnar in till värme elementet utan kör luften förbi kanske men prova sätt på fläckten på max o sen ändra från kalt till varmt o se om det blir annat tryck i munstyckena

blir det in te det så är det fel på klaffen där men ser din panel ut som min så ska du kunna känna elementet om du stoppar in handen ifrån förare sidan o upp i mittkonsolen så känner du den där så kör isåfall så den blir varm o stick upp handen där sen men va försiktig ler kan va varmt

volvo har ingen normal svensson råd o åka till ler
därför e de tur man kan fixa det mesta själv
av cax
Dessa issande bilar - hur är det med motorvärmen - om dem blir snabbt värma (överupphetat) då ka det sanolikt vära tostyckat (heter det iaf på danska jag antar det heter nåt ungefär lik på svenska) - men ni ka få Volvo till att göra en felsökning för 270 Kr. - jag gjora precis detta med min 440 föra veckan.
av noned
för att återkoppla till detta igen. Har inte fått tillbaka värmen ännu så det har varit en kall vinter. Men jag har tänkt att jag skulle riva bort det hela en dag och kolla om jag får någon ordning på det. Det verkar som hela fläktsystemet knasar för mig just nu. :cry: :cry: :cry:
MartinS V60 D4 R-Design

Idag fick bilen nya däck, nu kommer det k&aum[…]

Sent inlägg, men det var alltså Trafikv[…]

Lampor + VoC

Ryck ur di små lyktorna som sitter på[…]

Multirem fladdrar (Slo Mo-video)

För att förtydliga vad jag sa om bytesin[…]