Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rd350
Det är ofta stoppningen som gör att stolen ser sned ut, högerstolen är för det mesta bäst om man söker på skroten, stoppningen är samma höger och vänster, "bara" att skifta!
Användarvisningsbild
av erikn
davidpetersson skrev:svankstödet har fastnat i maxläge och det glipar ca 4-5 cm mellan sits och ryggstöd.
Vad menar du med maxläge? Max stöd, eller max löst? På en 240 jag hade för några år sedan så hade tråden gått av i ryggen. Lossa klädseln längst ner, vecka upp den och sedan satte jag dit en svetstråd i stället för original som jag bockade dit. Sedan fungerade svankstödet som det skulle.
av davidpetersson
Det har fastnat i maxstöd om man säger så.
Jag har svarat på en annons om inredning till volvo och då säger säljaren att 740 stolar passa rakt av utan ändringar, någon som kan bekräfta eller dementera detta?

David
av davidpetersson
är det mycket man får ändra och är det omständigt?
har tillgång till svets och har jobbat som svetare så svetsa det kan jag.

David
av Håkan.B
davidpetersson skrev:Hej

Jag har en 244 -88
Förarsätet och passagerarsätet är nersuttna och sneda i ryggen.
Är ju lite knepigt att få tag i bättre beg sä frågan är om det ev går att sätta on stolar från ex 740 el dyl.
Är det någon som har framstolar i mörk färg och kan tänka sig att sälja dessa så bara hör av er.

David
Hej!

På min förra 244 -88 var passagerarsätet snett på det sätt du beskriver. Det var en skruv som lossnat och det var rätt enkelt att sätta dit en ny. Hela ryggstödet lutade snett in mot mitten, inte bara stoppningen.
/Håkan
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]